Buna Ancak Kalplerde Lider Olan Bir Marka Cesaret Edebilir...

Yıllardır bira dendiğinde tüketicinin aklına Efes gelir. Bira kullanıcıları arasında yapılan araştırmalar, tüketicinin, neredeyse ikon haline gelmiş kahverengi camdan boynu boğumlu özel şişeyi gördüğünde etiketini görmese bile rahatlıkla "Hah! Efes Pilsen!" dediğini ortaya koyuyor. Efes Pazarlama Ekibi, bu bilgiden yola çıkarak Efes Pilsen için gençlere yakın duran bir imaj kampanyası yapmayı planlamış. Lowe Tanıtım, Efes Pilsen Kahverengi Şişe, nam-ı diğer "tombul şişe.."den yola çıkmış. Şişenin ikon pozisyonunun altını izerek imajını güçlendirmeyi hedeflemiş.
Kampanya için iki tip ilan hazırlanarak hem kadın hem erkek tüketiciye ulaşmak amaçlanmış. Efes
yazısının görülmediği, ancak marka dünyasının kolaylıkla algıladığı bu reklam hoşuma gitti. 37 yıllık geçmişi ile bir AŞK MARKASI haline gelmeyi başarmış Efes'i, cesurca tüketicisine güvenerek hazırladığı bu kampanya için kutlamak lazım.

Ama reklamın eleştirilecek bir yanı var. Reklamı evet beyendim ama keşke o kenardaki yazılar olmasaydı. Sanki afişe alt yazı yapılmış gibi. Afiş, gerçekten bu markanın, markalaşma yolundaki 37 yıllık serüvenini iyi ifade ediyor.Bıraksalardı da o kenardaki yazıları tüketici gönlüne göre doldursaydı.

Yazıyı okuyamayanlar için;
Bira denince herkezin aklına ilk o geliyor
Herkez tarafından en çok o seviliyor
Hangimiz o meşhur, kahverengi şişeden
buz gibi bir bira içip de "Ohh!" demedik ki?
Yani, adıyla, tadıyla bira; bizim biramız.

Yazık olmuş. Çok hoş bir reklamın o mükemmel büyüsünü bozmuşlar bu gereksiz metin ile. Ama şu var ki; Strateji mükemmel! Tüketiciye güven duydukları hissini veriyorlar. Hani sadece "siz bize değil bizde size güveniyoruz!" diyorlar.

Bu arada bu habere rastladığımda dayanamadım Efes Pilsen' in kendi sitesine girdim. Artı olarak güzel bir proje ile karşılaştım.
Efes Pilsen Maket ve Obje Yarışması...
"Kes yapıştır±r, katla sıkıştır!" sloganıyla Efes Pilsen, yakın geçmişte yeni bir tasarım yarışması düzenlemiş. Obje veya maketleri Efes keyfinden arta kalanları kullanarak yapmak gerekiyor. Bu projenin amacı, katılımcıların yaratıcı ruhunu ortaya çıkarmak. Türkiye nin en çok bilinen markası olan Efes Pilsen' in klasikleşen formlarından hareket ederek yaratıcı düşünceleri maketler ve objeler ile hayata geçirilmesini sağlamak. Ve şimdide karşınızda bu parlak projenin maket dalındaki birincisi - Efes Pilsen Konser Arabası : EFES PILSEN ŞENLİK ARABASI 2006

 

  1. Anonymous Adsız @ 7 Temmuz 2008 00:52
     

     Efes Pilsen in bakırköy deki lost cafe beer açılışına katılmıştım.orada mankenlerin üstündeki kıyafetler müthişti ve tasarımlar olağanüstü güzeldi.sonradan araştırdım,bu tasarımları stilistler.com firması yapmış.onları yürekten alkışlıyor,başarılarının devamını diliyorum.

  2. Anonymous Adsız @ 28 Kasım 2008 23:33
     

     Efes pilsen lost beer cafe konsepti muhteşem bir ayrıcalık.hele biz gençler için yeni bir soluk.o açılışta bende vardım,gerçekten mankenlerin üzerindeki tişortlar harikaydı,ben satın almak istedim bu tişortlardan ama satılmadığını söylediler.:( stilistler.com firması 4000 kişilik tasarımcı ordusuyla tıkanan firmalara yeni ufuklar açmış.hem stilistler.com u hemde efes pilsen i bu firmayla çalıştığı için kutlarım.
    Seren Süzer

  3. Anonymous Adsız @ 28 Kasım 2008 23:35
     

     bende istiyorum bu tişortlardan.nerede satılıyor?stilistler.com firmasındamı?lütfen bilgi verirmisiniz?

    Buket Mercan

  4. Anonymous Adsız @ 28 Kasım 2008 23:37
     

     sanıyorum www.efesdunyasi.com sitesine girerek bu tişortlardan satın alabilirsiniz.saygılarımla.

    Buğra Alp

Yorum Bırak