Disney, Zararlı Yiyecek Markalarıyla Anlaşmalarına Son Verdi

Walt Disney, içinde fazla tuz, şeker ve yağ olan, ‘junk food’ denilen zararlı yiyeceklerle yaptığı anlaşmaları sona erdirdi. McDonald’s, Kellogg’s gibi büyük markaların ambalajlarında ya da reklamlarında yer verilen Mickey Mouse, Winnie the Pooh gibi ünlü Disney karakterlerini bir daha bu tip zararlı ürünlerle yan yana görmeyeceğiz. Şirketin yaptığı açıklamaya göre, Disney markası ve karakterleri artık doğrudan çocuklarla ilgili ve kalori, yağ, şeker, doymuş yağ oranı sınırlı olan ürünlerle anlaşma yapacak. Alınan yeni karar doğrultusunda, Disney McDonald’s firmasıyla Happy Meal reklamları ileilgili yaptığı 10 yıllık 1 milyon poundluk anlaşmayı da bitirmiş oldu. Ayrıca şirketin Kellog’s firmasının turta ve şekerli tahıl ürünleri de artık Disnwy karakterlerini kullanamayacak. Bu uygulama Disney’in, içinde fast-food restoranların olduğu parkları için de geçerli olacak. Disney parklarındaki restoranların mönüsünde burger, patates kızartması gibi yağlı, şekerli ve tuzlu yiyecekler yer almayacak.

Disney, aldıkları bu kararın fast-food şirketlerine karşı değil, sadece onların bazı ürünlerine karşı olduğunu belirtti. Disney karakterleri sağlık kurallarına uyan ürünlerde kullanılmaya devam edecek, yakın zamanda Disney karakterlerinin, çocuk sağlığı uzmanlarının verdiği bir panelde kullanılmasına izin verilmişti. Disney’in başkanı ve genel müdürü Robert Iger, Disney karakterlerinin marketlerde ve restoranlarda sadece ailelerin çocuklarına yedirmekten çekinmeyeceği, sağlık açısından şüpheye düşmeyecekleri ürünlerle yan yana görüleceğini belirtti. Ancak Disney’in Disney Channel, Toon Disney ve ABC Kids gibi TV kanallarındaki zararlı yiyecek reklamlarının kaldırılmasıyla ilgili bir açıklama yapılmadı.
kaynak:http://www.marketingturkiye.com/Haberler/Detay/?no=6681