İtalyan PRADA, taklit Prasanın peşinde!

Haberin başlığını okuyunca, "Allahım yine taklit konusunda Türk aklıyla neler yaptık acaba?"demekten kendimi alıkoyamadım. Ama haberin detayını okuyunca pek de suçumuz olmadığını anladım. Ama ne yapıyım şanımız yürümüş gitmiş bir kere taklit konusunda. Haberin devamı şu şekilde;

Taklit ürünlere savaş açan dünyanın en ünlü tekstil markalarından Prada’nın karşısına şimdi de Türkiye çıktı.

1.3 milyar euro cirolu İtalyan şirket, bir tekstil firması tarafından yapılan “Prasa” marka başvurusuna tescil kararına karşı Ankara Fikri ve Sınai Haklar Hukuk Mahkemesi’ne dava açtı. Dava sonucunda Prada ve Prasa ibarelerinin esas unsur, fonetik ve biçimsellik nedeniyle aynı olması, söz konusu ürün gruplarının aynı ve benzer türden olduğu kararına varıldığı belirtildi. Vekil firma tarafından yapılan açıklamada, mahkemede, markaların karıştırılacağı ve ayrıca Prada markasının bir dünya markası olması nedeniyle, başvuru sahibinin tanınmış markanın itibarından haksız biçimde yararlanma amacında olduğu kararına varıldığı, bu nedenle Prasa markasının, temyiz yolu açık olmak üzere iptal edildiği kaydedildi. (kaynak vatan gazetesi)

Şimdi elin İtalyanı nerden bilsin prasanın yenecek birşey olduğunu. Daha da ilginci Prasa gibi bir ibareyi neden bir firma giyim alanında tescil ettirmek istesin. Şonucta bir marka müracatı yapılmadan önce, ilgili alanda önceden yapılan müracaatları incelemek üzere bir marka araştırma yapılır ve araştırmanın olumlu çıkmasının akabindede marka müracaat işlemi gerçekleşir. Şimdi muhtemelen Prasa markasını müracaat eden firma, müracaat öncesi böyle bir araştırma yapmadı ki aslında çok düşük bir olasılık. Çünkü firmalar kendileri nekadar araştırma yapmasalar bile vekiller müşterilerine mutlak suret ile araştırma yapılmasını öneriyorlar. Önceden olsa bu konuda şüphe duyardım ama Fikri Mülkiyet Hakları alanında son yıllarda oluşan gelişmelerden sonra buna eminimki Türk müşterinin vekili bunun araştırmasını yaptı. Ve bundan sonrada izlenilen stratejiyi anlamak çok da zor değil; Modanın ve İtalya nın Dev Markası "PRADA" ile aynı haberde yer almak! Nasıl ses getirici bir strateji değil mi?!