İnci Tanesi Beyazlığında Margarin

Prusyalıların işgali altında olduğu dönemde hüküm süren yıllar Fransa tarihinde açlık yılları olarak bilinir. Napolyon’ un Amerika kıtası hakkında hayalleri vardı. Ancak ilk önce okyanusu geçmesi gerekiyordu. Karadaki açlık sorunu denizde de geçerliydi.
İmparator, uzun süre seferlere dayanacak, çabuk küflenen tereyağı yerine kullanılabilecek gıda maddesine ihtiyaç olduğunu açıkladı. Bu fikir dünyanın beslenme alışkanlıklarını değiştirecek bir buluşa yol açtı. 1869 yılında Mega-Mauriés adlı Fransız kimyagerin “inci tanesi Beyazlığında” diye tasvir ettiği donanmanın ihtiyacına yönelik olarak düşünülmüş dayanıklı yağ ticari başarıyı denizde değil, Avrupa Kıtasında yakaladı. Avrupa açlıktan kurtulma yolunu bulmuş, margarinde sağlıklı, ucuz gıda ucuz gıda maddesi olarak alıcı bulmuştu.
İşte margarin sektöründe jenerik marka olan Sana’ nın geçmişten bugüne gelen hikayesi. Türkiye’ ye 1950 li yıllarda giren Unilever ürünü Sana, uzun yıllar pazarda tek marka olarak yer aldı. Şirketin insanları ilk defa margarinle özdeşleşmesini sağladı. Hatta sözlüklerde bile “Sana yağı” olarak yer bulan bu isim, ilk jenerik markalardan biri olarak da piyasada yerini aldı.