Müşteriyi Memnun Eden Markalar

Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi (TMME) çalışmasının 2006 üçüncü çeyreğine ilişkin sonuçları Türkiye Kalite Derneği (KalDer) tarafından açıklandı. KalDer'in araştırması Ulusal Memnuniyet Endeksi'nin 74,3 seviyesinde gerçekleştiğini ortaya koydu. Sonuçlara göre;



kendi sektörlerinde birinci oldu.


Sektörel bazda ise yüzde 85 oranla bisküvi, şekerleme, çikolata ilk sırada yer aldı. Tüketicilerin en memnun kaldığı ikinci sektör ise yüzde 84'lük oranla makarna olurken, Nuhun Ankara Makarnası, makarna sektöründe yüzde 87'lik oranla ilk sırada yer aldı.

Endekste birinci çeyrekte ölçülen eğitim sektöründe 68 puanlık bir memnuniyet puanına ulaşıldı. Üniversitelerde ise hem özel hem de devlet kurumlarında memnuniyet oldukça düşük bir seviyede kalarak 58 puan olarak ölçüldü. Sağlık kurumları içinse memnuniyet endeksi 67 puanı gösterdi. KalDer Yönetim Kurulu Başkanı Çetin Nuhoğlu, Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi çalışmasıyla sadece ekonominin röntgeninin ya da MR'ının çekilmediğini belirterek, "Kurum ve markalara, gelecek stratejilerini oluşturmada ihtiyaç duyacakları verileri temin etmeyi de taahhüt ediyoruz." dedi. Odalar ve Borsalar Birliği Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu da gelişmiş ülkelerde olduğu gibi Türkiye'de de tüketicinin daha fazla "adam yerine konulduğu" bir sürecin başladığına işaret etti.

kaynak:sanalhaber.net