L'Oreal eBay'a Dava Açtı

Son zamanlarda, internetten açık arttırma ile satış yapan siteler ile biraz daha fazla ilgilenir oldum. Fakat güvenirliğinden emin olamadığım için hernangi bir ürün satın almamıştım, ta ki dün akşama kadar. Ürün daha elime ulaşmadı ama içimdeki endişeleri hala aşmış değilim. Yaşadığım en büyük endişelerden biri, satın almak istediğim herhangi bir ürünün orijinal olup olmadığı. Belki biraz olsun bu endişelerimden sıyrıldım ve ilk alışverişimi yaptım derken aşağıdaki habere rastladım.
Dünyanın en büyük kozmetik şirketi olan L'Oreal, Mayıs 2007 den bu yana, eBay firması ile on-line olarak internet üzerinden açık arttırma ile satılan ürünlerin imitasyon olmalarına karşı yeterince duyarlı davranılmadığı konusunda görüşmeler yapıyormuş. Fakat aylar süren bu görüşme, eBay firmasının L'Oreal firmasını yalanlarak iddiaların gerçek olmadı kararı ile sonrandırılmış.

Kozmetik sektöründe Ralph Lauren, Giorgio Armani gibi en bilinen ürünlerin sahibi olan L'Oreal, eBay firmasının bu tavrı üzerine, açık arttırma ile satılan parfümlerin sahte olmaları iddiası ile bir dava açmış. Dava şimdilik Fransa, Almanya, İngiltere, İspanya ve Belçika olmak üzere Avrupa Birliği ülkelerinde başlatılmış. Dior ve mücevherat şirketi Tiffany & Co. da eBay'e dava önce dava açanlardan. Fakat okuduğum bir habere göre eBay'ın bu tarz davalara kayıtsız kalmasının en büyük nedenlerden biri power sellerların eBay'a büyük miktarda final value fee ödemeleri. Yazık ki, tüketicilerin değerleri herzamanki gibi ikinci plana atılıyor. Ama bu tarz davaların açık arttırma ile satış yapan sitelerin ününe leke düşüreceğine inanıyorum.

Etiketler: , , , ,

 

  1. Blogger Eren Kumcuoğlu @ 9 Ekim 2007 12:24
     

     eBay'den 35 40 kadar ürün aldım. 1 tanesinde kayıp problemi yaşadım, o da muhtemelen postacının ihmalkarlığı yüzünden (apartman kapısının önüne koca paketi bırakıp gitmesi) kayboldu diye düşünüyorum. Onun dışında ne bir fake ürün, ne de dolandırıcılık yaşadım. Kozmetik ürünleri için bir şey diyemeyeceğim, ancak kıyafet alınması menfaatine olacaktır =)
    Ayrıca hem eBay tecrübemden hem de mevzuata hakim olduğumdan her türlü numarasını da bilirim, bu konuda yardıma her zaman açığım =)

  2. Anonymous Adsız @ 18 Ekim 2007 07:27
     

     Alsam mı almasam mı kararsızlığından sonra ben de dün bir ürün aldım ebaydan. Henüz ulaşmad. Telefon kulaklığı alt tarafı ama üzülürüm dolandırılırsam. Bu yazıyı dün okumuş olsaydım kesin almazdım. Neyse önyargılı olmamak lazım :)

Yorum Bırak