TURQUALITY®

TURQUALITY® , Dünyanın devlet destekli ilk ve tek markalaşma programı. Ağırlaşan rekabet koşulları ve değişen tüketim kalıpları uluslararası arenada yer almak isteyen şirketleri daha fazla katma değer ve daha fazla pazar payı anlamına gelen güçlü markalar yaratmaya teşvik ediyor.



TURQUALITY® ülkemizin rekabet avantajını elinde bulundurduğu ve markalaşma potansiyeli olan ürün gruplarına sahip firmaların, üretimlerinden pazarlamalarına, satışlarından satış sonrası hizmetlere kadar bütün süreçleri kapsayacak şekilde yönetsel bilgi birikimi, kurumsallaşma ve gelişimlerini sağlamak suretiyle uluslararası pazarlarda kendi markalarıyla global bir oyuncu olabilmeleri amacıyla oluşturulmuş destek platformudur.

Vizyonunu "10 yılda 10 dünya markası yaratmak" olarak belirleyen TURQUALITY® buna ulaşmak için marka yaratma potansiyeli olan firmaları belirleyerek desteklemeyi hedefliyor. (kaynak www. http://www.turquality.com)

Turquality kapsamında bir marka olabilmek için neler yapılması gerektiğine buradan ulaşabilirsiniz. Peki, bu projenin kurucusu kim derseniz Devlet Bakanımız Sn. Kürşat Tüzmen. Ülkemize böylesine katma değeri olan bir projeyi kazandırdığı için kendisine teşekkürlerimi sunuyorum.

Uygulamaya alınmasından bu yana, 7 ayrı sektörde 50 den fazla marka, Turquality Projesine dâhil edildi. Bossa, Hamam, Söktaş, Taç, Temsa, Atasay, Gilan, Goldaş, Zen, Ülker, Şölen, Solo, Selpak, Eti, Efes, Bellona, Duru, Dalin bu markalardan sadece bir kaçı.



Sektörlere bakıldığında, Dayanıklı Tüketim Ürünleri, Hızlı Tüketim Ürünleri ve Tekstildeki markalar, adından ve kalitesinden söz ettiren, kullanıcığının zihninde ilk üç tercih arasına yerleşmeyi başarmış markalar.

Konu hakkında dikkatimi çeken bir nokta var. Türk milleti olarak bu kadar yemek yemeğe düşkün olmamıza rağmen, Gıda sektöründe Turquality kapsamına alınan herhangi bir marka yok. Kebapçı İskender Turquality kapsamana girmeyi hak eden markalarımızdan biri. Ayrıca sektörler arasında bile moda ve popülerlik söz konusu iken Gıda Sektörü hiçbir zaman ivme kaybetmeyerek sürekli yükselen bir grafik çiziyor. Gıda sektöründe kalitesine inandığım ama cesur atılımlarda bulunamayan ULUDAĞ başarıyı hak eden bir diğer markamız. Uzun zamanlardan beri tasarımını bile değiştirmeyen ULUDAĞ son zamanlardaki tasarım değişikliği ile “acaba ULUDAĞ atılımlar yapacak mı?” diye beni heyecanlandırdı. Tekstil, Giyecek, Otomotiv vb. sektörlerde dünya markası olabilecek potansiyele sahip markalarımız sayesinde Türkiye’ nin adından çok bahsettireceğinden eminim ama gıda sektörü kapsamında içecek üzerine bir markamızın da bu yarışta yer alması gerekiyor. Nasıl DOĞADAN markası bu kadar kısa sürede Coca Cola nın ilgisini üzerine çekmeye başardıysa bence başka markamızda bunu yapabileceğine inanıyorum.

Etiketler: ,