VAKKO' nun TESCİL İSYANI...


İngiliz Luella markasının ürünlerini satan ancak bu firmanın isminin Türkiye'de başka bir firma tarafından tescil edilmesi nedeniyle ürünleri mağazalarından toplanan Vakko, duruma isyan etti.

Vakko'yu isyan ettiren olay şirketin İngiliz Luella markalı ürünlerini satışı ile başladı. Daha önce Luella markasını Türkiye'de tescil ettiren Murşah Tekstil'den tescil haklarını satın alan İzyelken Tekstil, noter kanalı ile Vakko'ya bir uyarı gönderdi. Ardından Cumhuriyet savcılıklarına da başvuran İzyelken Tekstil, İstanbul 1. Fikri ve Sınai Haklar Ceza Mahkemesi'nin kararı ile ürünlerin Vakko mağazalarından toplatılmasını sağladı.(kaynak: Hürriyet 30.06.2006)


Firmanın yetkililerine göre bu durum tamamı ile üzücü ve etik dışı bir davranış. Bu yoruma kesinlikle katılıyorum ama VAKKO firmasına da şaşırıyorum. Yani ben VAKKO Marka Yöneticilerinden biri olsam, dünyaca ünlü markalar arasından, yeni soluklar için seçim yaparken, pazar payı, ürün kalitesi vb. bilgilerin yanı sıra yeni ürünün tescilli olup olmadığını kontrol ederim. Oldu ki tescil edilmediğini gördüm, ilgili firmayı uyarır, tescil edilmesi yönünde teşvik eder son olarak da markanın kullanılması üzerine lisans anlaşması yapardım.

Yapılacak ufak çaplı bir araştırma ile -artık etik ya da değil- ilgili markayı önceden tescil eden bir firma var ise oluşabilecek hengameleri de böylelikle engellemiş olurdum.

Şu acıdan bakmak da gerekir ki; Haksız rekabet eden bu firma ile, yeni ürün pazara sunulduktan sonra karşı karşıya gelmektense baştan firmanın karşısına geçer dava bile açardım.

O zaman ki haber başlığı da bu şekilde olur;

VAKKO HAKSIZ REKABETİN YOLUNU KESMEK İÇİN SAVAŞIYOR…

Çok daha etkili bir manşet ile gündemde yer alır, haklıyken mağdur durumuna da düşmemiş olurdum.

Etiketler: , ,

 

  1. Anonymous Fikri Mülkiyet @ 30 Nisan 2009 03:39
     

     Tescili bir markanın kullanılması HAKSIZ REKABET TEŞKİL ETMEZ şeklinde bir çok Yargıtay Kararı da işin bir diğer önem arz eden kısmı.

Yorum Bırak